Connect with us

Yamaha RX - V 675 wont power up

Discussion in 'Troubleshooting and Repair' started by Thiago Fernandes, Feb 10, 2016.

Scroll to continue with content
  1. Thiago Fernandes

Thiago Fernandes

6
    0
    Feb 9, 2016
    Hi.
    I' m from Brazil and i have a Yamaha RX - V 675 it doesn' t powering up anything and it doesn' t stay in standby. I checked the power supply is all right, but the " PRY " the power supply of digital part doesn' t have 2.6V and the transformer is also good. Would be it defect in IC 153 ( R2A15220FP ) or PCB assembly ( ZF534400 ) ?

Will be very grateful for your help.

Thank you very much.

Last edited by a moderator: Feb 10, 2016
  2. dorke

dorke

2,342
    665
    Jun 20, 2015
    Welcome to EP,

Do you have a service manual?
    I couldn't find any 2.6V PS, where do you see that?
    IC153 is powered by ± 7V.

Last edited by a moderator: Feb 10, 2016
  3. 73's de Edd

73's de Edd

2,848
    1,209
    Aug 21, 2015
    .

Sr Fernandes . . . . .

Seems like to me that the most likely fault is an overload created by the enormous power audio amplifier section***, and thereby prohibiting an initial powering up.
    ( *** . . . . aka . . . .A seção de amplificador de saída de áudio potente )

Consult the voltage supplies used in the set by the referencing below.

The only 2.6 V I see would be that one for a minor and irrelevant display supply.
    Plus . . . your IC 153 is being related to a minor, gnat powered, low level audio switching and volume controlling function.

TechnoRef:

73's du Edd

.

4. Thiago Fernandes

Thiago Fernandes

6
    0
    Feb 9, 2016
    Hi. excuse, is not CI 153 is (IC83) microprocessor.

Sem título1.png
    I think this defect in this IC. And the 2.6 V is the PRY power supply of the standby.

Sem título.png

5. Thiago Fernandes

Thiago Fernandes

6
    0
    Feb 9, 2016
    Hi. This is wrong IC 153 (IC 83). I have tested the power supply and it's all right.
    My problem is not connecting the LED standby to enter the diagnostic mode, which can be?

6. 73's de Edd

73's de Edd

2,848
    1,209
    Aug 21, 2015
    .

Sr Fernandes . . . . . .

I' m from Brazil and I have a Yamaha RX - V 675 it doesn' t powering up anything and it doesn' t stay in standby.
    I interpret that as the set not coming on, or at the least, of the power and /or / the standby LED just blinking and immediately going off

I checked the power supply is all right,
    There are TWO power supply parts . . . the main supply and a smaller switch mode standby supply ***.

but the " PRY " the power supply of digital part doesn' t have 2.6V

Then, if there is no PRY (Power RelaY) voltage at the W3704 connector that you have marked up with the RED circle, it can't activate main
    power relay RY371 to then close and bring up the MAIN power supply.

You can confirm if the standby supply is working by going down to the W3703 connector just below and confirming that supply is sending
    approximately 5.6 VDC to two pins on that connector.
    If not , I will inform you on how to troubleshoot that unit.

My problem is not connecting the LED standby to enter the diagnostic mode, which can be?

Come back to me with that situation just above being fully explained in detail . . . . . .en Portuguesa.
    (Volte para mim com essa situação logo acima sendo totalmente explicado em detalhe. . . . . .en Portuguesa.)

73's de Edd

Eu repito . . .in sua língua principal

Estou do Brasil e eu tenho uma Yamaha RX - V 675 ele doesn 't ligar qualquer coisa e ele doesn' t estadia em standby.
    Eu interpreto isso como o conjunto não chegando ou pelo menos do poder e / ou / o LRD espera apenas piscando e saindo

Eu verifiquei a fonte de alimentação está tudo certo,
    Existem duas partes da fonte de alimentação. . . a principal fonte e uma fonte de espera modo de comutação menor ***.

mas o "PRY" a fonte de alimentação da parte digital doesn 't têm 2.6V

Então, se não houver PRY (relé de potência) de tensão no conector W3704 que você tenha marcado com um círculo vermelho, não pode ativar principal
    relé de potência RY371 para, em seguida, fechar e abrir a principal fonte de alimentação.

Você pode confirmar se o fornecimento de espera está a trabalhar, indo para baixo para o conector W3703 logo abaixo e confirmando que a oferta está enviando proximo
    5,6 VDC a dois pinos na esse conector.
    Se não, vou informá-lo sobre como solucionar essa unidade.

O problema não foi ligar o LED de espera para entrar no modo de diagnóstico, que pode ser?

(Volte Para Mim com ESSA Situação logotipo Acima Sendo Totalmente explicado em Detalhe..... .en Portuguesa).

.

7. Thiago Fernandes

Thiago Fernandes

6
    0
    Feb 9, 2016

I interpret that as the set not coming on, or at the least, of the power and /or / the standby LED just blinking and immediately going off.

Me desculpe pelo o inglês do tradutor do Google pois meu inglês é básico. É , o LED do MAIN ZONE não acende, e o relé RY371 não aciona.

There are TWO power supply parts . . . the main supply and a smaller switch mode standby supply ***.

Quanto a fonte de espera, no conector W3704 tenho as seguintes tensões VCC:

+3,3 M = 3,3V
    ACPWR_DET = 3,3V
    CPU_N_RST = 2,8V
    PRY = 0V
    MODELO EUA (DEST) = 0,35V

Tensão VCC no conector W3703 tenho:

5,6V = 5,5V
    5,6V = 5,5V

E na parte de potência (W) - POWER TRANSFORMER tenho depois da retificação 12V 0V -12V e 60v 0V -60V. É claro,só consegui ter essas tensões depois de fazer ligação direta para teste da fonte de alimentação principal.

Você pode confirmar se o fornecimento de espera está a trabalhar, indo para baixo para o conector W3703 logo abaixo e confirmando que a oferta está enviando proximo
    5,6 VDC a dois pinos na esse conector.

Já fiz esse teste e só acionou o relé RY371, o painel ficou apagado.

8. Thiago Fernandes

Thiago Fernandes

6
    0
    Feb 9, 2016

9. Alec_t

Alec_t

2,788
    742
    Jul 7, 2015
    You would have to re-program the new IC the same as the original.

10. Thiago Fernandes

Thiago Fernandes

6
    0
    Feb 9, 2016
    Does the YAMAHA provide the BACKUP programming using E-mail: [email protected] Service Manual?

11. Alec_t

Alec_t

2,788
    742
    Jul 7, 2015
    I'd be surprised if Yamaha offered a programming service. Why not contact Yamaha?

Ask a Question
Want to reply to this thread or ask your own question?
You'll need to choose a username for the site, which only take a couple of moments (here). After that, you can post your question and our members will help you out.
Electronics Point Logo
Continue to site
Quote of the day

-